نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3843
-
الف
+

وزیر تحصیلات عالی ایران: دانشجویان افغانستانی بسیار مستعد و با انگیزه هستند

پنجمین جشنواره فرهنگ ملل با حضور مقامات ایرانی و دیپلومات‌های کشورهای خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، پنجمین جشنواره فرهنگ ملل از تاریخ 14 قوس(آذر) 1398 با حضور «منصور غلامی» وزیر تحصیلات عالی ایران و دیپلومات‌های کشورهای خارجی و همچنین دانشجویان بیش از 27 کشور جهان در محل دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح گردید.

حضور دانشجویان افغانستانی در این جشنواره بسیار گسترده بود و غرفه افغانستان با توجه به اشتراکات زبانی و فرهنگی با دانشجویان ایرانی بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داد.

«منصور غلامی» در حاشیه بازدید از غرفه افغانستان حضور دانشجویان افغانستانی را در این جشنواره فرهنگ ملل را بسیار خوب و با شکوه توصیف کرد.

وی درخصوص غرفه افغانستان در این جشنواره به فارس گفت: بازدید از غرفه افغانستان برای من بسیار جالب بود، حضور دانشجویان افغانستانی که با لباس‌های محلی خود در این جشنواره حضور یافته بودند بسیار خوب بود.

وزیر علوم ایران با اشاره به تنوع غذایی فراوان کشور افغانستان، افزود: جوانان دختر و پسر افغانستانی بسیار با انگیزه و مستعد هستند و امیدوارم این جوانان پس از فراغت از تحصیل بتوانند به مردم و کشور خود خدمت کنند.

غلامی همچنین در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: جشنواره «فرهنگ ملل» می‌تواند باعث آشنایی فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف و همچنین تبادل نظرها، آشنایی‌ و منشأ همکاری‌های دراز مدت علمی باشد.

پنجمین جشواره فرهنگ ملل با حضور بیش از ۲۰۰۰ دانشجو و زبان آموز از ۲۹ کشور جهان با برپایی غرفه های فرهنگی و نمایش آداب و سنن و فرهنگ کشورهای مختلف در دانشگاه فردوسی مشهد تا عصر امروز ۱۶ قوس(آذر) برقرار می باشد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر